Storfiske...

Idag har Inger och jag pimplat. När hon föreslog det igår kväll var jag väldigt osäker. Mått skitdåligt hela helgen och trodde inte jag skulle orka. Men jag spottade upp mig i morse och bra gick det. Mr P fattade aldrig vad det var frågan om och blev kvar hemma - "långnäsa"... Fiskelyckan sträckte sig till en abborre som jag drog upp. Det roligaste, förutom den strålande solen, var när Inger jagade en plastpåse över halva sjön i tron att det var ett pimpelspö i den. När hon flåsande kom tillbaka utan påse, den var snabbare än henne, hittade hon spöt alldeles intill oss. Det hade ramlat ur. Och lättroad som man är så fick man sig ett gott skratt. Tack Inger, min goa och glada kompis sen 40 år tillbaka (herregud vad åren går).
Kramar Pia






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
/>